2017. augusztus 20., vasárnap 21:37

Plébániánk hirdetései - aug. 20.

Rate this item
(0 votes)
A Rózsafüzér Társulat kirándulást szervez Győrbe, mindenkit szeretettel vár. Aug. 26-án, szombaton találkozás Keleti pu-n a győri Ic végénél. Terv:
1030-kor mise a Karmelita tp-ban. Látogatóközpont, Szent László Herma. Visszaérkezés este. A jelentkezés feltétele a kötelező helyjegy árának (770 Ft) leadása névvel, elérhetőséggel borítékban a sekrestyében legkésőbb 24-én csüt. az esti mise végéig. A menetjegyről mindenki maga gondoskodik.
* * *
Szeptembertől, felmérve az eddigi igényeket némileg változik a plébánia hivatal nyitvatartási rendje:
hétfő és péntek: 9-12.30; kedd és csütörtök: 15-18.30 között; szerda: zárva.
HETI HITTANÓRA
Csütörtök (aug. 24.)
1900 gyermekkeresztelési (hivatal)
TOVÁBBI ESEMÉNYEINK
SZEPTEMBER
szept. 30-okt. 1: Zágrábi út. 22 500 HUF és 15 EUR, mely az utazást, idegenvezetést, szállást, vacsorát és reggelit tar-talmazza. Jelentkezni Benedek Andrásnál.
HETI LITURGIKUS REND
Szerda (aug. 23.)
945 temetői temetés (énekes)

Csütörtök (aug. 24.)
1730 gyóntatás
1800 szentmise (orgonás)

Péntek (aug. 25.)
1530 temetés (énekes)
1630 temetés (énekes)
1700 gyóntatás
1800 Szentmise (orgonás)
1830 Csendes szentségim. gyónt.

Szombat (aug. 26.)

900 Szentmise (orgonás)
1100 Szentmise (orgonás)
1900 Szentmise (orgonás)
Gyóntatás 18:30-tól és a misék alatt.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
A héten a következő szentekről emlékezik meg az Anyaszentegyház:
20: Szent István király, hazánk fővédőszentjének főünnepe. Esztergomban született 969 körül. 1000-ben Magyarország királyává koronázták. Igazságos, békeszerető szent életű király volt, ki az Egyház törvényeit megtartotta, és alattvalói igazi javát kereste. Tíz püspökséget, több kolostort alapított. 1038. aug. 15-én halt meg. Székesfehérvárott, az általa építtetett Nagyboldogasszony-székesegyházban temették el. Ott avatták szentté 1083. aug. 20-án.

21: Szent X. Piusz pápa emléknapja. Giuseppe Sarto 1835-ben született. Pappá 1858-ban, mantuai püspökké 1884-ben szentelték. 1893-ban velencei pátriárka lett. 1903-ban pápává választották. (Állítólag a pápaválasztásra utazva menettérti jegyet váltott. – szerk.) A „mindent Krisztusban megújítani” jelszóval vette át a kormányzást, ezt tetté is váltotta a lélek egyszerűségében, szegénységben és bátorságban. Ezekkel az erényekkel szította fel a keresztény életet a hívek között; kora tévedéseivel bátran szembeszállt. +1914. aug. 20-án.

22: Boldogságos Szűz Mária Királynő emléknapja. A Bibliára alapozott ősi hagyomány szerint Mária Dávid király családjából származott. Az Angyali üdvözletben is véget nem érő királyi szé-ket ígér az angyal (Lk 1, 33). A Jelenések könyvének Napbaöltözött Asszonya is csillagkoronával tűnik fel (Jel 12, 1). Ilyen rendíthetetlen méltósággal ünnepelte a keresztény világ ősidőktől fogva. Az efezusi zsinaton (431) évszázados, min-denütt ismert gyakorlatot szentesítettek dogmával, azóta Máriát mint Isten Anyját ünnepeljük. Az ünnepet XII. Piusz pá-pa rendelte el 1954-ben.

23: Limai Szent Róza szűz tetszés szerinti emléknapja. 1586-ban született Peruban. 1606-ban Szent Domonkos harmadik rendjébe lépett. +1617. aug. 24-én.

24: Szent Bertalan apostol ünnepe. Kánában született. Fülöp apostol vezette őt Jézushoz. A hagyomány szerint az Úr mennybemenetele után Indiában hirdette a hitet, és ott is szenvedett vértanúságot.

25: Kalazanci Szent József áldozópap tetszés szerinti emléknapja. 1557-ben Spanyolországban született. 1583-ban pappá szentelték. 1617-ben megalapította a piaristák rendjét. Sokat tűrt, irigyeinek rágalmaitól is szenvednie kellett. + Rómában, 1648. aug. 25-én.
Szintén 25: Szent Lajos tetszés szerinti emléknapja. IX. Lajos 1214-ben született, 22 évesen lett Franciaország királya. 11 gyermekét gondosan nevelte. Krisztus sírjának felszabadítására keresztes hadjáratot indított. Karthágó közelében halt meg 1270. aug. 25-én.

2017-es Gemenci hittantábor
Július 10-én, reggel indult a buszunk az egyhetes kirándulásra. Minden gyerek, vezető, és kisvezető is izgatottan várta az előttük álló hetet. Mielőtt megérkeztünk volna a táborhelyre, a Pécsváradi várban vettünk részt egy nyitó szentmisén. Ide-genvezetőnk, Zsuzsa, nagyon kedvesen, türelmesen válaszolt a gyerekek kérdéseire. Rengeteg izgalmas történetet, legendát is meghallgathattunk. Szerény ebédünket a vár udvarán fogyasztottuk el, majd megvendégeltek minket 1-1 csésze finom teával, melyet magunk készíthettünk. A forró vizet egy szamovárból vettük. Délután indultunk Gemencre. A helyünk remek volt! A szobák tiszták, nagyok, kényelmesek voltak. Még légkondi is volt bennük! Ezután a csoportvezetők és a csoportjaik összeismerkedtek. Pihenés és kipakolás után vacsora, esti ima és fürdés. Esténként egy 13+1-es kvízzel és esti imával köszöntünk el egymástól. Sátorban, néhányan házban hajtották álomra fejüket. Minden nap reggeli imával, majd finom reggelivel kezdődött. A napoknak volt egy fő programja is. Kedden reggeli után a csoport első fele rögtön sietett a kisvasút megállójába, ahol megkaptuk a kenuzáshoz szükséges felszereléseket, és mire a csoport másik fele is megérkezett, fel is szállhattunk a kisvasútra. Aznap kenuzás és lelki nap volt. A résztvevők két részre voltak felosztva: az egyik evezett, a másik fele Géza bácsival vett részt lelki napon. Természetesen lehetőség nyílt mindenkinek szentgyónásra vagy lelki beszélgetésre. Délután egy íjász jött, hogy bevezessen bennünket az íjászkodás rejtelmeibe. Lehetőségünk nyílt a kipróbálásra. Minden nap volt csoportfoglalkozás is. Napjaink tele voltak izgalommal, játékkal, pihenéssel, kirándulással. Szerdán a főprogramunk a kalandpark volt. Pihenésként elmentünk fürdeni a Sugovicába. Csütörtökön újra kisvasútra szálltunk és egy tanösvényen mentünk végig, meghallgattuk a túravezető érdekes történeteit a gemenci erdőről. Két kiállítást tekintettünk meg: halászati és méhészeti. A méhészeti kiállításon még egy kis kóstolót is kaptunk. Délután, szentmise után kézműves foglalkozás volt: lehetett batikolni, lisztlabdát készíteni, karkötőt/ kulcstartót gyártani. Pénteken Dávodnak vettük az irányt. Itt szentmisén megköszöntük az egész hetet. Ezután strand, amelyről remek csoportképek is készültek. Minden nap volt szentmise, az aznap kijelölt csoport gyermekei ministráltak. Az utazásokat Robi és Adri tette érdekesebbé rejtélyes logikai feladványokkal.
A tábor nagyon élvezetes volt, mind a gyerekek, mind a vezetők számára! Kovács Márti