AKTUÁLIS PROGRAMOK

2018. OKTÓBER 29, hétfő: Nyugd. Klub látogatása a Kassai téri templomba: Mamertini-feszület megtekintése. Bárki csatlakozhat. Találkozó 10-kor a templom előtt. A tér a 62/A villamossal érhető el. Ezt a feszületet ajándékozta Magyarországnak az olasz nép az 1938-as Eucharisztikus Világkongresszus alkalmából. A feszület eredetije Szt. Péter és Szt. Pál börtöne a Mamertinum fölötti kápolnában található.

Szent Anna és Joachim nyugdíjas klub

A Klub története: A Szent Anna és Joachim Nyugdíjas Klub az 1990-es évek elején alakult az akkori „Caritas” csoportból, melynek vezetője Horváth Zoltán atya volt, aki abban az időben fiatal káplánként működött nálunk a Szent László Plébániatemplomban. 2002-től a mindenkori káplán atya lett lelki gondozója, s vezetője a társaságnak.

A klub nevét Szentesi Mária (Marika néni) adta. Így került klubunk a „Szent Anna és Joachim” szentek védőszárnyai alá.

2002 márciusában vettem át a klub vezetését (Fazekas Jenőné, Anci) s kezdtem el a klub életének átszervezését. Addig a klub havonta egyszer találkozott Sándor atya vezetésével egy baráti beszélgetésre.

Kezdetben 40-45 fővel működött klubunk, de az idő múlásával sok kedves, régi tagunk eltávozott, s megalakította fenn, az égben klubunk folytatását.

A Szent Anna és Joachim Nyugdíjas Klub havonta két alkalommal találkozik.

A hó első szerdáján a plébánia tanácstermében találkozunk, ahol minden évben egy-egy témakört dolgozunk fel. (Rózsafüzér története, Keresztút, Árpád házi szentjeink, Szűz Mária ünnepei, Szent életű papjaink stb.)

Hagyománnyá vált Adventkor a Kis Jézus várása, a Farsangi időszakban a „pezsgőbontás”, Nagyböjtben pedig a lelki délutánok az atya vezetésével. (Minden évben egy alkalommal a nyugdíjas klub vezeti keresztutat.)

Minden hónap harmadik szerdáján „országjárást” tartunk, hiszen már mindenki ingyen utazik, s évente egyszer kétnapos kirándulást szervezünk.

Felsorolni is nehéz merrefelé jártunk. Jártunk Esztergomban, Fóton, Gödöllőn, Győrben, Hollókőn, Mátreverebélyszentkúton, Mohácson, Sümegen, Szegeden és Szentendrén.

Kétszer voltunk Debrecenben a Munkácsy és a Leonardo kiállításon, illetve kétnapos utakat szerveztünk Burgenlandba, illetve Mariazellbe.

Telente múzeumlátogatásokat szervezünk, s ezen kívül jártunk a Parlamentben, a Bazilikában, és az Operaházban is.

Segítőtársammal, Schmidt Lászlónéval (Gyöngyi), ha lehet, minden egyes helyre előzőleg elmegyünk. Ott megszervezzük az idegenvezetést, megérdeklődjük a belépődíjakat s keresünk egy családias vendéglőt, ahol gyakran sikerül lealkudni az árakat. Megszervezzük az utazást (busz, vonatfoglalás stb.).

A klub tagjai aktívan részt vesznek a munkában, így az agapék szervezése és rendezése állandó feladatunk. Attila atya lelki napjain a klub tagjai gyakran segítenek. Meleg teát, szendvicseket készítünk, s a misék után gyakran várjuk a híveket a plébániára vagy annak udvarára.

Istennek hála – Attila atya segítségével –, plébániánk életében újra mozgalmas napok vannak, s ebben nagyon szívesen vesz részt klubunk minden tagja.

Sajnos az elmúlt 20 évben nem lett fiatalabb a Szent Anna és Joachim Nyugdíjas Klub. Nagy örömmel fogadnánk ezért, ha a templomba járó nyugdíjas társaink csatlakoznának hozzánk.

Szeretettel várunk mindenkit, aki szívesen jönne és töltené el velünk szabadidejét.

Egyházközösségünk élete akkor lesz színesebb és mozgalmasabb, ha segítjük és támogatjuk Attila atya munkáját.

Ebben a munkában kérjük segítségeteket.